torsdag, januari 17, 2008


Måste nämna några böcker som jag avverkat under förra året. Då jag ofta är i rörelse, om jag vandrar med hund, går till/ifrån jobbet, lagar mat eller städar, så har jag alltid en ljudbok laddad i telefonen. Minst en bok i veckan. Här kommer en bråkdel av de böcker jag lyssnat på, vissa bara läsvärda, andra så bra att jag gråtit när jag lyssnat färdigt.
”Alkemisten” en berättelse om att följa sina drömmar (originaltitel O alquimista) är en roman skriven av Paulo Coelho. ” Alkemisten lär oss den viktigaste av alla visdomar: att lyssna sitt hjärta, att förstå tecknen på livets väg framför allt att följa sina drömmar.” Detta är nog en av världens bästa böcker som har skrivits och som när man läser den lyser upp Din vardag och ger Dig en mening med livet. Andra böcker av Paulo Coelho som är underbara är ”Elva minuter” och ” Djävulen och fröken Prym”.
Arnaldur Indridason, deckarförfattare från Island måste man läsa allt av, detsamma måste jag säga om Marie Hermanson vars böcker innehåller en mystik som griper tag i en från första sidan.
Trots att jag aldrig varit intresserad av magi, häxor, drakar och demoner svalde jag med stor aptit Angie Sage´s tre böcker om den lille trollkarlspojken Septimus Heap.
Just nu sitter Göran Perssons bok "Min väg, mina val" som en smäck i örat på mig.

3 Comments:

Blogger Sweety said...

De va på på ti´n att de blé litt uppdateringer här hjärtat !!!!!!

1:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Däckarförfattare? när däckade han? på Island? :)

4:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Kunde inte låta bli...

4:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home