onsdag, juni 28, 2006


Hata fotboll! Posted by Picasa

Man brukar ju säga: "Don't hate the player, hate the game" men jag tror jävlar att jag hatar spelarna mer. Inför VM har jag ständigt blivit pumpad av medias bilder på alla fotbollshjältar som kommer att spela i sina fina landslagströjor runt om i tyskland. Dessa starka, smarta, manliga, snygga superhjältar till fotbollsspelare. Har sedan i början av juni sett ett ganska stort antal matcher och märkt att bilden av ovan nämnda traslirare i mina ögon börjat blekna. När jag här om kvällen satt och såg Spanien möta Frankrike fick jag nog, hur kan dessa idioter till män(?) kalla sig själva för idrottsmän? Såg hur Arsenalproffset Thierry Henry filma till sig en frispark som de senare gjorde mål på och därmed avgjorde matchen, detta är bara ett exempel som fått mig att totalt tappa all respekt för spelet och spelarna. Kan man inte skada motståndarna med att sätta dobbarna i bröstkorgen eller sparka av ett knä så får man låtsas att man själv får en armbåge i ansiktet. Sorgligt att se...Fy fan! En fotbollsspelare är för mig nu inget annat än en satans lipsill i kortbyxor med alldeles för stort ego och som tjänar alldeles för mycket pengar…Tvi, fy faan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

tål att upprepas hur många ggr. som helst;
RESPEKT -

min son

pappan

7:13 em  
Blogger Daniela, Linus, Nasseman och Elon said...

Det är just för att de bär kortbyxor som jag tittar ;-)

10:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home